Ceepdream

Fotografering- Djur- Familj-Vänner- Kärlek

??

Publicerad 2012-02-08 13:22:28 i ,

Hej!
Dagen ha varit tråkig klev upp runt 9 och gick ner och åt frukost!
mamma var vaken och vi satt och åt frukost tillsammans, hennes mobil ringde och vi fick veta att våran förra granne Veronica ska få sin söta Wilda snart!
Hennes dotter Evelina hade skrivit på fb att bäbisen är på väg så vi hoppast snart få se några bilder på den söta nykommlingen!


Men nu till vad som handlar om vad bloggen handlar om hästenssjukdomar, eller jag vet inte jag kan inte bestämma mig vad bloggen ska handla om!
Kan ni hjälpa mig att komma på vad den ska handla om!
jag vill skriva om så mkt, både om hästar och deras beetende och bakning.
så jag kanske bara ska blanda ihop allt och skriva om allt jag gör lika väl!
eller??
Jag kan bara inte veta vad än... jag sk afundera en liten stund till vad jag ska skriva om och sedan berättar jag det!



Näe.. nu har jag bestämmt mig jag skriver blandat!
Så allt kanske inte skrivs upp på engång som tillex hästsjukdomar, eller bakning!
Jag skriver helt enkelt om vad jag tycker och tänker sedan får ni komentera vad ni tycker, jag tar emot kritik!
jag skrev ju för ett tag sedan att jag skulle berätta om olika hästar jag ridigt och jag funderar på att göra det oxå!
Men inte än det kommer...
Jag kommer inte skriva om alla hästarna samtidigt och jag kommer inte berätta dem i ordning heller hur jag red dem.

jag söker fortfarande en häst att rida, men jag hittar bara dem som vill ha betalt, jag ha alltid haft sådan tur att jag aldrig ha behövt betala för dem jag rider åt!
utan dom blir galada av att jag hjälper dem att rida bara!

jag skulle vilja ha en egen häst men ha tyvärr inte råd därför får jag vara nöjd med att rida åt andra och kanske har man tur att man får följa med och kolla när dom tävlar eller så kanske man få tävla själv =)
vem vet!

Jag skulle vilja när jag ha fått den utbildning jag vill ha starta upp en gård med hästar som behöver hjälp, eller kanske till och med andra djur men jag kommer satsa mest på hästar!
Jag vill kunna rädda hästar och djur som blir illa behandlade och inte ska behöva må dåligt av att deras ägare inte bryr sig!
jag ha sett många hästar som är magra pga att de inte får den behandlig de behöver!
vissa hästar bli så sjuk så antingen måste de avlivas elöler så går de i hagen och få lida och själv dö!
Jag klarar bara inte av sådan, jag kan inte se hur illa djuren blir behandlade.

Jag kan inte bara sitta och titta på när djuren blir slagna eller inte få någon mat. Sådan gör mig ledsen!
Jag tyckler egentligen inte av att använda spö, men jag ha det alltid med mig för att bevisa för hästen att det inte e farligt... jag brukar för det mesta vilja använda fötterna när jag sjänklar och inte piskan/spö, tänk på att du gör illa din häst! du ha ridspöet/piskan för att ta hjälp av det om hästen inte känner dina fötter inte för att slå hästen.

Skriver mer i kväll

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Tjejen som äger denna blogg heter Hannah Engström och är 18 snart 19 år. I denna blogg kommer du att få följa med henne på hur hennes vardagsliv och kärlek fungerar och går.. Tjejen som äger bloggen är en positiv och glad tjej som lever sitt liv som det kommer.. Följ henne nu när hon startar upp denna blogg på nytt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela