Ceepdream

Fotografering- Djur- Familj-Vänner- Kärlek

Hästmisshandel!

Publicerad 2012-02-06 14:26:28 i ,

Ja som ni läser på rubriken så ha vi haft plus grader en stund idag!
Det är inte lika kallt inne och man behöver inte sitta med täckjacka inom hus eller sova med den!
Lillebror kommer hem nu och vi ska fara till Ånge och handla lite tror jag vi ksulle göra!!
Det blir städning i dag på schemat och då menar jag stor städa!
För till helgen då drar jag in till stan och umgås med vänner!
Känns som om jag inte ha gjort det på jätte länge!
Söker fortfarande en häst att irda, jag ha inte lust att betala flera hundra för att träna en hst och jag tar inte betalt jag rider och tränar din häst för kul hetens skull och för att lära mig om hästens beteende, jag tycker det är fel att folk tar betalt för att någon annan ska träna din/era hästar medans vi ställer upp och betalar får vi ingenting för det ni får gratis träning till hästen och ha den i topp form, mendans vi inte får en krona och ska måsta betala antingen bussen eller bensin till att ta mig till hästen!
Jag kanske låter konstig när jag skriver detta men jag tycker det är fel att behöva betala, visst man kanske vill hjälpa till och betala ett täcke eller ett träns men jag ska inte behöva känna mig tvingad.. och tappar hästen en sko ja men då kanske man kan hjälpa till! Men ha du som häst ägare skaffat hästen och ha den i ett stall och betalar stallhyran ja då ska du göra det oxå inte den som är medryttare som ska betala din häst!
Ha du tagit på dig att ha egen häst ja men då ska du betala för den!

Jag ha bestämmt mig iaf!
Jag ska driva denna blogg om hästar som jag ridigt och berätta om dem och skriva om olika sjukdommar hästar kan ha och vad man kan göra för att bota dem!
Jag ha läst hästologi på fritiden då jag är hemma och tycker det är intressant.
Vissa folk som jag tillex köper en häst men vet inte vad dom ska göra eller hur man behandlar en häst!
Jag vet av många hästägare som inte kan ta hand om sina hästar eller ha bara hästen för att det är kul och sedan skiter i resten.
Jag blir rörd när jag ser på djur Polisen på animalplanet hur magra hästarna är eller hur de ha fått svält ihjäl pga att ägaren inte ge dom tillräckligt med med mat och vatten!
Eller att de inte ta med sig hästarna till veterinären eller hovslagaren, i stället låter dom hovarna växa ut så hästen får ont och inte kan gå!
Jag mår bara illa av att tänka på hur folk behandlar hästarna genom att slå dom när hästen vägrar att hoppa eller att dom inte lyssnar!
Visst jag ha inte varit den perfekta ryttaren jag heller men efter alla år jag ha hållit på med läsning och sett hästägares beteende hur dom behandlar hästarna så ha jag bestämmt mig för att aldrig tänka att det är hästens fel, för det är det inte det är alltid ryttarens fel.


bilderna ha jag lånat från google!

Jag mår illa av att bara se den ligga där och kämpa för sitt liv.. man ser ju revbenen!


Stackars häst!



Fy.. okej visst man behöver kanske ta i lite om hästen sticker i väg men inte så mkt, jag ha jobbat med starka hästar och jag ha inte behövt dragit hästen/hästarna i munnen så de får sår, eller ont i munnen!
Jag tänker bara så här desto mer jag gör illa hästen och gör den illa desto mer kommer den inte lyssna på dig utan bara bli livrädd!

Tänk så här om du skulle bli slagen och misshandlad och få ett bett i munnen och dragen skulle du då tycka det är skönt??
Jag skulle inte göra det!

Ni få skriva till mig vad ni tycker och tänker men ni får acceptera vad jag tycker oxå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Tjejen som äger denna blogg heter Hannah Engström och är 18 snart 19 år. I denna blogg kommer du att få följa med henne på hur hennes vardagsliv och kärlek fungerar och går.. Tjejen som äger bloggen är en positiv och glad tjej som lever sitt liv som det kommer.. Följ henne nu när hon startar upp denna blogg på nytt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela